czwartek, 31 marca 2011

Największe przykazanie

Zbliżył się także jeden z uczonych w Piśmie, który im się przysłuchiwał, gdy rozprawiali ze sobą. Widząc, że Jezus dobrze im odpowiedział, zapytał Go: 'Które jest pierwsze ze wszystkich przykazań?' Jezus odpowiedział: Pierwsze jest: Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden. Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocąDrugie jest to: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Nie ma innego przykazania większego od tych'. Rzekł Mu uczony w Piśmie: 'Bardzo dobrze, Nauczycielu, słusznieś powiedział, bo Jeden jest i nie ma innego prócz Niego. Miłować Go całym sercem, całym umysłem i całą mocą i miłować bliźniego jak siebie samego daleko więcej znaczy niż wszystkie całopalenia i ofiary'. Jezus widząc, że rozumnie odpowiedział, rzekł do niego: 'Niedaleko jesteś od królestwa Bożego'. 


[Mat. 12; 29-34]


Te przykazania są pierwszym warunkiem życia, które będzie zgodne z wiarą i nauką Chrystusa.

Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocą


Jeśli mnie miłujecie,
przykazań moich przestrzegać będziecie


[J.14.15]


Bez miłości nasza wiara nie ma sensu, gdyż właśnie wiara chrześcijańska na niej się opiera. Bóg ciebie kocha, ale i pragnie miłości, która jest niezbędna do wypełnienia Nauki.

Tutaj nie ma co się rozpisywać. Miłujmy Boga! Zaufajmy Mu!

Jeśli Bóg z nami, któż przeciwko nam?


Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego


Jest to rozszerzenie pierwszego przykazania. Nauka Chrystusa każe nam kochać bliźnich. Bóg nie chce naszych kłótni o rację, o wiarę. On chce pokory, która jest najtrudniejszym wyrzeczeniem.

Słyszeliście, iż powiedziano: Oko za oko, ząb za ząb. A Ja wam powiadam: Nie sprzeciwiajcie się złemu, a jeśli cię kto uderzy w prawy policzek nadstaw mu i drugi. A temu, kto chce się z tobą procesować i zabrać ci szatę, zostaw i płaszcz.  A kto by cię przymuszał, żebyś szedł z nim jedną milę, idź z nim i dwie.Temu, kto cię prosi, daj, a od tego, który chce od ciebie pożyczyć, nie odwracaj się.


[Mt,5,38-42]


Gdybym mówił językami ludzi i aniołów,
a miłości bym nie miał,
stałbym się jak miedź brzęcząca
albo cymbał brzmiący.
Gdybym też miał dar prorokowania
i znał wszystkie tajemnice,
i posiadał wszelką wiedzę,
i wszelką [możliwą] wiarę, tak iżbym góry przenosił.
a miłości bym nie miał,
byłbym niczym.
I gdybym rozdał na jałmużnę całą majętność moją,
a ciało wystawił na spalenie,
lecz miłości bym nie miał,
nic bym nie zyskał.
Miłość cierpliwa jest,
łaskawa jest.
Miłość nie zazdrości,
nie szuka poklasku,
nie unosi się pychą; 

nie dopuszcza się bezwstydu,
nie szuka swego,
nie unosi się gniewem,
nie pamięta złego;
nie cieszy się z niesprawiedliwości,
lecz współweseli się z prawdą.
Wszystko znosi,
wszystkiemu wierzy,
we wszystkim pokłada nadzieję,
wszystko przetrzyma.
Miłość nigdy nie ustaje,
[nie jest] jak proroctwa, które się skończą,
albo jak dar języków, który zniknie,
lub jak wiedza, której zabraknie.
Po części bowiem tylko poznajemy,
po części prorokujemy.
Gdy zaś przyjdzie to, co jest doskonałe,
zniknie to, co jest tylko częściowe.
Gdy byłem dzieckiem,
mówiłem jak dziecko,
czułem jak dziecko,
myślałem jak dziecko.
Kiedy zaś stałem się mężem,
wyzbyłem się tego, co dziecięce.
Teraz widzimy jakby w zwierciadle, niejasno;
wtedy zaś [zobaczymy] twarzą w twarz:
Teraz poznaję po części,
wtedy zaś poznam tak, jak i zostałem poznany.
Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość - te trzy:
z nich zaś największa jest miłość.



[1Kor.13]


Nie będę się rozpisywać ani komentować tych Słów. Rozważmy je lepiej w naszych sercach

Módlmy się o siły do szerzenia miłości i pokoju.

w związku z tym
MÓDLMY SIĘ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz