wtorek, 3 maja 2011

Prawdziwa wiara

14 Jaki z tego pożytek, bracia moi, skoro ktoś będzie utrzymywał, że wierzy, a nie będzie spełniał uczynków? Czy [sama] wiara zdoła go zbawić?8 15 Jeśli na przykład brat lub siostra nie mają odzienia lub brak im codziennego chleba, 16 a ktoś z was powie im: «Idźcie w pokoju, ogrzejcie się i najedzcie do syta!» - a nie dacie im tego, czego koniecznie potrzebują dla ciała - to na co się to przyda? 17 Tak też i wiara, jeśli nie byłaby połączona z uczynkami, martwa jest sama w sobie.
[Jk.2.14-17]

21 Nie każdy, który Mi mówi: "Panie, Panie!", wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. 22 Wielu powie Mi w owym dniu: "Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą Twego imienia, i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia?" 23 Wtedy oświadczę im: "Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode Mnie wy, którzy dopuszczacie się nieprawości!"
[Mt.7.21-28]

41 Czemu to widzisz drzazgę w oku swego brata, a belki we własnym oku nie dostrzegasz? 42 Jak możesz mówić swemu bratu: "Bracie, pozwól, że usunę drzazgę, która jest w twoim oku", gdy sam belki w swoim oku nie widzisz? Obłudniku, wyrzuć najpierw belkę ze swego oka, a wtedy przejrzysz, ażeby usunąć drzazgę z oka swego brata
[Łk.6.41-42]

                Długo się przygotowywałem do napisania tego posta, zważając w szczególności na trzeci tekst biblijny. Chciałem najpierw silnie poprzysiąc sobie, że moja wiara nie będzie pusta.
                Dzisiaj nie napisze dużo, bo tez nie ma, o czym pisać. Jest napisane czarno na białym: wiara, jeśli nie byłaby połączona z uczynkami, martwa jest sama w sobie.

                Prośmy o prawdziwą wiarę, która będzie połączona z uczynkami!
W związku z tym
MÓDLMY SIĘ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz