niedziela, 8 maja 2011

Nie wywyższajmy się

1 Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni. 2 Bo takim sądem, jakim sądzicie, i was osądzą; i taką miarą, jaką wy mierzycie, wam odmierzą. 3 Czemu to widzisz drzazgę w oku swego brata, a belki we własnym oku nie dostrzegasz? 4 Albo jak możesz mówić swemu bratu: Pozwól, że usunę drzazgę z twego oka, gdy belka [tkwi] w twoim oku? 5 Obłudniku, wyrzuć najpierw belkę ze swego oka, a wtedy przejrzysz, ażeby usunąć drzazgę z oka twego brata. 6 Nie dawajcie psom tego, co święte, i nie rzucajcie swych pereł przed świnie, by ich nie podeptały nogami, i obróciwszy się, was nie poszarpały.

[Mt.7.1-6]

 

·         Róbmy to do nas należy.

Nie starajmy się być sędziami, bo nie o to chodzi. Róbmy to, do czego zostaliśmy powołani. Niektórzy mają być kapłanami, inni zakonnikami, a jeszcze inni, po prostu, zostali powołani do ewangelizowania świata przez codzienność. Bóg nie specjalnych wymagań. On po prostu chce, abyśmy szli za Nim. Nie bądźmy na faryzeusza.

 

4 Wiążą ciężary wielkie i nie do uniesienia i kładą je ludziom na ramiona, lecz sami palcem ruszyć ich nie chcą. 5 Wszystkie swe uczynki spełniają w tym celu, żeby się ludziom pokazać. Rozszerzają swoje filakterie i wydłużają frędzle u płaszczów.

[Mt.7.4-5]

 

·         Nie zmieniajmy świata, jeśli wcześniej nie zmienimy siebie.

Najpiękniejszym kazaniem, czy wpisem na blogu nie jest tekst czy piękne słowa, lecz uczynki.  Dlatego ja sam dużo wyniosłem ze swoich własnych wpisów, gdyż wcześniej musiałem je napisać. Każde uderzenie palcem o klawiaturę zmuszało mnie do refleksji nad tym, czy rzeczywiście to, co piszę, pisze od serce i staram się to wykonywać.  

 

Tak też i wiara, jeśli nie byłaby połączona z uczynkami, martwa jest sama w sobie.

[Jk.2.17]

 

Na pogrzebie śp. proboszcza naszej parafii wysłuchałem dość mądrego kazania. W pamięci utkwiło mi jedno zdanie. Odwiedzaliśmy go i podtrzymywaliśmy go na duchu. To było najpiękniejsze kazanie. Miłość  i uczynki.

 

·         Nie potrzeba nic więcej

   Mówiąc to, miałem na myśli, bracia, mnie samego i Apollosa, ze względu na was, abyście mogli zrozumieć, że nie wolno wykraczać ponad to, co zostało napisane, i niech nikt w swej pysze nie wynosi się nad drugiego.

[1Kor.4.6]

 

Nie róbmy nic więcej. Postępujmy według Chrystusa i ewangelizujmy tylko Chrystusem. Tylko wiarą i Pismem(dlatego też ja w większości postów wstawiam cytaty z PŚ). To, co jest napisane w Piśmie jest trudne do wykonanie, jednak niezbędne. Nie możemy ułożyć nowego Dekalogu ani zmienić słów Pisma. Czasem tak łatwo można Biblią zmanipulować, jednak wiara nie może być zmanipulowana.  Musi być w stu procentach zgodna z Pismem Świętym.

Nie możemy też się szczycić wiarą ani powołaniem, gdyż Bóg traktuje każdego tak samo i daje po równo. Po prostu każdy ma inne zadanie. Jednak nikogo zadaniem nie jest się wywyższać wiarą oraz nauczać innych, samemu nie wypełniając tego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz